Co to jest identyfikacja wizualna firmy i dlaczego jest tak ważna?

Co to jest identyfikacja wizualna firmy i dlaczego
jest tak ważna? Kiedy myśleć o grafikach do wydruku?

W artykule znajdziesz:

  • co to jest identyfikacja wizualna
  • elementy systemu identyfikacji wizualnej
  • dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna

Wizerunek firmy ma ogromny wpływ na jej wyniki finansowe, ponieważ postrzeganie marki przez klientów decyduje o jej sukcesie lub porażce. Na wizerunek przedsiębiorstwa wpływa wiele czynników, a jednym z nich jest identyfikacja wizualna firmy. Co to jest? Z czego się składa i dlaczego jest tak ważny ten element?

 

1. Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna firmy pozwala odróżnić ją od konkurencji. Dokładniej jest to złożony system znaków graficznych, komunikacyjnych i kolorystycznych, które mają na celu sprawić, że klient będzie identyfikował te elementy z konkretną marką. System identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa powinien być dopełnieniem jej wizerunku, być spójny z działaniami i przyjętym sposobem komunikacji.

Znak zapytania, identyfikacja wizualna firmy

2. Jakie są elementy systemu identyfikacji wizualnej?

Identyfikacja wizualna marki opiera się na kilku podstawowych elementach, wśród których można wymienić:

  • logotyp firmy i jej nazwa – jest to najważniejszy element opisywanego systemu. Nazwa firmy powinna się kojarzyć z jej działalnością, być łatwa do zapamiętania i wyróżniać się na tle konkurencji. Logo dla firmy powinno w możliwie jak największym stopniu oddawać charakter marki, nawiązywać do jej nazwy i profilu działalności. Dzięki takiemu dopracowaniu można bezbłędnie przypisać dany zestaw znaków graficznych do konkretnej firmy.

  • kolory firmowe – kolory są bardzo istotne nie tylko w samym logo, ale także we wszystkich materiałach, jakie są dystrybuowane przez firmę, które składają się na jej wizerunek. Inaczej określa się to jako key visual, czyli zestaw wielu elementów wizualnych, charakterystycznych dla danej firmy, które zobaczyć można we wszystkich wydawanych przez nią materiałach, jak na przykład ulotki reklamowe, czy materiały promocyjne. Projektowanie grafik powinno więc uwzględniać kolorystykę, ponieważ inne barwy mogą wprowadzać mieszane odczucia u odbiorcy, sprawiać, że jest ona nieprofesjonalna, co w konsekwencji przełoży się na mniejsze zyski.
  • grafiki do wydruku – koperty, ulotki, teczki, czy też papier firmowy, czyli wszystko to, co firma dystrybuuje w formie drukowanej, także jest identyfikacją wizualną. Wszystkie te materiały muszą być spójne z innymi elementami systemu identyfikacji wizualnej, zachowane w odpowiedniej kolorystyce i wybranej typografii.
Design, Logo, Icon, Text, Web, Pink, Business, Symbol

3. Dlaczego identyfikacja wizualna jest taka ważna?

Odpowiednie stosowanie się do założonej konwencji ma naprawdę wiele zalet. Przede wszystkim firma może zaistnieć w świadomości klientów, którym logo zapadnie w pamięci, a kolory skojarzą się z daną marką. Spójny wizerunek to także wyznacznik profesjonalizmu, co przekłada się na pozytywny odbiór w oczach klientów. Ważne jest, aby kontrahentowi podczas przeglądania witryny internetowej, wizyty w siedzibie, czy otrzymania wizytówki firmy, zawsze towarzyszył ten sam przekaz. Identyfikacja wizualna marki powinna oddawać charakter oraz wartości przez nią prezentowane.

Ważne, important, identyfikacja wizualna

Gdzie szukać natchnień podczas tworzenia identyfikacji wizualnej firmy?

Pinterest to świetne miejsce z milionami grafik, które mogą być dla nas inspiracją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *