Przejdź do treści

Dlaczego mała firma powinna mieć swoją stronę?

strona internetowa dla małych firm

Potężne narzędzie do promocji

W 2023 r. dostęp do Internetu posiadało 93,3% gospodarstw domowych. Prawdopodobnie ktoś z tej grupy to Twój potencjalny klient. Wystarczy tylko pozwolić dać mu się znaleźć w Internecie. Sprawdź, jakie korzyści zapewniają nowoczesne strony internetowe.

Własna witryna WWW to idealne narzędzie do promocji Twojego biznesu. Nie bez powodu mniejsze strony WWW określa się czasem wizytówkami internetowymi. Podobnie jak one, dostarczają podstawowych informacji na temat Twojej działalności. Z tą różnicą, że taką internetową wizytówkę możesz „rozdać” w zasadzie każdemu. Kto dziś nie ma smartfona z dostępem do sieci, by móc przeglądać nowoczesne strony internetowe? A przy odpowiednim wykorzystaniu reklam Facebooka lub Google (lub jednych i drugich) w stosunkowo niedrogi sposób dotrzesz do osób, których zainteresowania związane są z Twoją działalnością. Bądź widoczny dla tych, którzy szukają Twoich usług lub produktu w tym momencie!

Własna, niezależna przestrzeń w Internecie

No dobrze, ale przecież mam konto na Facebooku i wystarczy mi sam fanpage. Nie potrzebuję inwestować dodatkowo w stronę internetową…

W porządku, jednak na Facebooku musisz przestrzegać zasad Facebooka. Nie wiesz, czy jutro regulamin się nie zmieni, a twoja treść nie przepadnie. Są też ograniczenia, jeśli chodzi o np. wizualną prezentację. Wszystkie fanpage wyglądają podobnie. Przede wszystkim, gdy podajesz klientowi jedynie link do Facebooka, wypadasz nieprofesjonalnie.

Przewagą Facebooka jest to, że jest darmowy (oczywiście pozornie, ponieważ kiedy usługa jest za darmo, to produktem jesteśmy my, ale to zupełnie osobny temat).

Platformy social media to świetne uzupełnienie strategii cyfrowego marketingu, jednak zawsze powinny być jedynie dodatkiem. Potencjalny klient, gdy trafi na Twój post – na przykład na Facebooku – będzie chciał przejść na Twoją stronę, by dowiedzieć się więcej – o usługach czy cenach.

Jeden z głównych elementów wizerunku firmy

Biznes bez strony internetowej może wydawać się mniej wiarygodny (oczywiście nie jest to regułą). Dotyczy to firm o każdej wielkości. Obecnie strona jest podstawą, nie dyskutuje się na temat jej posiadania, a raczej o jej użyteczności, wyglądzie i funkcjonalności. Nie o tym, czy ma powstać.

Według Ecommerce Foundation 88% konsumentów zagląda w Internet przed dokonaniem finalnej decyzji o zakupie produktu. Temat nie podlega dyskusji – tworząc nowoczesny biznes, profesjonalna strona WWW to podstawa.

Najczęstsze mity na temat stron

To spora inwestycja

Od razu zaznaczmy, że nie ma się co oszukiwać. Tak, jeśli strona ma przetwarzać dane klientów w sposób nieco bardziej zaawansowany niż obsługa formularza mailowego (np. sklep internetowy i przetwarzanie płatności), to nie warto szukać najtańszej opcji.

Jeśli jednak chodzi o budowę strony zawierającej informacje na temat Twojej działalności, to nie jest to duży wydatek w stosunku do korzyści z jej posiadania.

Strona jest trudna w obsłudze

Witryna WWW nie musi być droga ani skomplikowana w zarządzaniu. Na pewno słyszałeś lub słyszałaś gdzieś już hasło „WordPress”. Jest to tak zwany CMS (Content Management System), czyli system do zarządzania treścią. Mówiąc po ludzku, jest to narzędzie, które pozwala na wygodne, samodzielne wprowadzanie zmian. Nowoczesne strony internetowe oparte na WordPress cieszą się popularnością właśnie ze względu na swoją prostotę. „Silnik” ten sprawia, że nie potrzebujesz wiedzieć, jak działa strona, by wygodnie i spokojnie własnoręcznie dodawać, modyfikować i usuwać treści.

W Kiwwwi, po finalnej prezentacji, każdego użytkownika przeszkolimy z obsługi strony. W razie pytań lub wątpliwości może się z nami skontaktować. Zawsze staramy się pomóc.

Jeśli potrzebujesz własnej strony, zachęcamy do skontaktowania się z nami poprzez formularz w zakładce „Kontakt”.

5/5 - (4)