Przejdź do treści

Czy mniejsza firma powinna posiadać stronę internetową?

Potężne narzędzie do promocji

W 2019 r. dostęp do Internetu posiadało 86,7% gospodarstw domowych. Prawdopodobnie ktoś z tej grupy to Twój klient. Wystarczy tylko pozwolić dać znaleźć się w Internecie.

Własna strona internetowa to wręcz idealne narzędzie do promocji Twojego biznesu. Nie bez powodu mniejsze strony WWW określa się czasem wizytówkami internetowymi. Podobnie jak wizytówki, strony dostarczają podstawowych informacji na temat Twojej działalności. Z tą różnicą, że taką internetową wizytówkę możesz „rozdać” w zasadzie każdemu (kto dziś nie ma smartfona z dostępem do sieci?). A przy odpowiednim wykorzystaniu reklam Facebooka lub Google (lub jednych i drugich) możesz w stosunkowo niedrogi sposób dotrzeć do osób, których zainteresowania związane są z Twoją działalnością i które szukają Twoich usług lub produktu w tym momencie!

Własna, niezależna przestrzeń w Internecie

No dobrze, ale przecież mam konto na Facebook’u i wystarczy mi sam fanpage. Nie potrzebuję inwestować dodatkowo w stronę internetową.

W porządku, jednak na Facebook’u musisz przestrzegać zasad Facebook’a (i nie wiesz, czy jutro regulamin się zmieni, a twoja treść przepadnie) oraz jesteś mocno ograniczony jeśli chodzi o np. wizualną prezentację. Wszystkie fanpag’e wyglądają podobnie. Nie wspominając już o tym, że podając klientowi wyłącznie link do Facebook’a wyglada to odrobinę nieprofesjonalnie.

Przewagą Facebook’a jest to, że jest darmowy (oczywiście pozornie, ponieważ kiedy usługa jest za darmo to produktem jesteśmy my, ale to zupełnie osobny temat).

Platformy social media to świetne uzupełnienie strategii cyfrowego marketingu, jednak zawsze powinen być to dodatek i potencjalny klient po trafieniu np. na post na Facebook’u powinien móc dowiedzieć się więcej właśnie na Twojej stronie.

Jeden z głównych elementów wizerunku firmy

Czy nam się to podoba czy nie, nieważne czy firma jest mniejsza, czy większa, biznes bez strony internetowej może wydawać się mniej wiarygodny (oczywiście nie jest to regułą). Obecnie raczej zakłada się z góry, że biznes ma stronę WWW i dyskutuje się o jej użyteczności, wyglądzie i funkcjonalności. Nie o tym, czy ma powstać.

Według Ecommerce Foundation 88% konsumentów zagląda w Internet przed dokonaniem finalnej decyzji o zakupie produktu. Temat nie podlega dyskusji – tworząc nowoczesny biznes, profesjonalna strona WWW to podstawa.

Najczęstsze mity na temat stron WWW:

Strona WWW to spora inwestycja

Od razu zaznaczmy, że nie ma się co oszukiwać i jeśli strona WWW dla Twojego biznesu ma przetwarzać dane klientów w sposób nieco bardziej zaawansowany niż obsługa formularza mailowego (np. sklep internetowy i przetwarzanie płatności), to nie warto szukać najtańszej opcji.

Jeśli jednak chodzi o budowę profesjonalnej strony WWW zawierającej informację na temat Twojej działalności, to uwzględniając korzyści wynikające z posiadania własnej strony, nie jest to duży wydatek.

Strona internetowa jest trudna w obsłudze

Tak sam jak witryna WWW nie musi być droga, nie musi być również skomplikowana w zarządzaniu. Na pewno słyszałeś/słyszałaś gdzieś już hasło „WordPress”. Jest to tak zwany CMS (Content Management System), czyli system do zarządzania treścią. Mówiąc po ludzku, jest to narzędzie, które pozwala na wygodne, samodzielne wprowadzanie zmian na stronie. Strony oparte na WordPress są bardzo popularne, ponieważ „silnik” ten sprawia, że osoba niepotrzebująca wiedzieć jak działa strona internetowa, wygodnie i spokojnie może własnoręcznie dodawać, modyfikować i usuwać treści.

W Kiwwwi po finalnej prezentacji każdy użytkownik zostaje przeszkolony z obsługi strony, a w razie pytań lub wątpliwości zawsze można się ze nami skontaktować. Zawsze staramy się pomóc.

Jeśli potrzebujesz własnej strony internetowej, zachęcam do skontaktowania się z nami np. poprzez formularz kontaktowy w zakładce „Kontakt”.

5/5 - (4)