Loga firmowe i ich kolory

Identyfikacja wizualna – jak dobrać kolory dla biznesu?

W artykule znajdziesz:

  • czym jest identyfikacja wizualna
  • jak wybrać właściwe barwy dla loga

Identyfikacja wizualna służy kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku, dzięki czemu Twoja firma osiągnie spójność komunikacji i będzie się wyróżniać spośród konkurencyjnych marek. Do identyfikacji wizualnej należy: logo, kolorystyka, krój pisma, wystrój wnętrz i produktów oraz szata zewnętrzna materiałów promocyjnych. Logo powinno być proste i dopasowane do polityki firmy, zaś jego symbolika zrozumiała. Kolorystyka loga będzie powtarzać się we wszystkich produktach dystrybuowanych przez firmę.

1. Wybór właściwych barw

Wybranie właściwych barw do stworzenia loga nie należy do prostych rzeczy. Dobrane kolory muszą odpowiednio współgrać z polityka firmy oraz spełnić inne funkcje np. zachęcić do zakupu danego produktu czy wywołać dany nastrój u widza. Poza tym pod uwagę należy wziąć także grupę społeczną, która będzie korzystać z usług danej firmy oraz przesłanie jakie ma nieść. Wytypowana kolorystyka strony www powinna także wzbudzać zaufanie zwiększając jednocześnie ilość wejść na stronę.

Jak wybrać paletę kolorów na swój ślub? Florysta radzi ...
paleta barw

2. Co oznaczają kolory i jakie emocje w nas wywołują?

Na to pytanie odpowie psychologia kolorów. Nasz mózg podświadomie łączy kolor z określonym wydarzeniem z naszego życia. Symbolika danego koloru jest różna w zależności od kultury – np. kolor czarny w naszej kulturze kojarzony jest z żałobą, zaś w Indiach tę funkcję pełni kolor biały. Kolory nie są wyłącznie zjawiskiem optycznym, każdy z nich wywiera określony wpływ na nasz mózg.

ETAPY Pracownia Rozwoju - "Ratunku EMOCJE!" warsztaty o emocjach
emocje, Pracownia Etapy

3. Jakie znaczenie i wpływ ma określony kolor w logo?

Żółty – symbolizuje optymizm i młodość. Kojarzy nam się ze słońcem, latem, wakacjami. Może także kojarzyć się ze zdradą i zazdrością. Najczęściej wykorzystywany jest w branży turystycznej.

Pomarańczowy – odzwierciedla ciepło, energie, sprzyja kreatywności. Może kojarzyć się z agresją. Wykorzystywany jest w firmach promujących aktywność i radość.

Czerwony – przyciąga naszą uwagę, jest uwodzicielski i dynamiczny, zmusza do podjęcia natychmiastowej decyzji. Może symbolizować miłość, ogień, nienawiść, radość, życie i niebezpieczeństwo. W identyfikacji wizualnej wykorzystujemy go najczęściej w dodatkach lub jeśli firma skupia się na wzmaganiu energii.

Zielony – to kolor natury, odrodzenia, zdrowia, pomaga nam się zrelaksować i poprawia nastrój. Kolor zielony najczęściej używany jest w branży ekologicznej oraz medycznej.

Niebieski – wiąże się z harmonią, duchowością, czystością, wiernością i pewnością jakości, dlatego najczęściej jest wykorzystywany w firmach zajmujących się produkcją wody butelkowanej lub środków czystości.

Fioletowy – oznacza siłę, potęgę, duchowość i magię. Symbolizuje pewność siebie i mądrość. Stosowany jest u firm, które stawiają na wzbudzeniu szacunku.

Brązowy – kojarzy się z naturą i spokojem, działa uspokajająco. Wykorzystywany głównie w branży ekologicznej.

Czarny –  kojarzy się z siłą, potęgą, tajemnicą, elegancją, ale także ze śmiercią i złem. Najczęściej wykorzystywany jest w logach firm stawiających na luksus i elegancję.

 

Niezależnie od wybranego koloru, całość musi ze sobą współgrać. Jest wiele stron internetowych, które pomagają w doborze odpowiedniej kolorystyki. Jedną z nich znajdziecie tutaj.

 

4. Ile tych barw?

Projektując logo nie należy łączyć więcej niż trzech barw oraz należy unikać jaskrawych i ponurych kolorów. Logo powinno się tworzyć w przynajmniej dwóch paletach kolorystycznych, aby uniknąć niezgodności tonacji barw na wydruku i ekranie komputera.

Projektując logo w kiwwwi, zawsze trzymamy się powyższych zasad, dlatego nasze prace trafiają w każdy gust. Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie w zakładce logo i projektownie graficzne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *