Przejdź do treści

Jak założyć sklep internetowy? WordPress with WooCommerce

tworzenie sklepu internetowego

Posiadanie strony oraz sklepu internetowego jest kluczowym elementem sukcesu dla wielu firm. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań do tworzenia e-sklepów jest WordPress z wtyczką WooCommerce. Wyjaśnimy, jak to zrobić w kilku prostych krokach. Taki sklep będzie jednak tylko wersją podstawową z elementarnymi funkcjonalnościami – w Kiwwwi zadbamy o to, by indywidualne, jakościowe wdrożenia zaowocowały sklepem o najwyższym standardzie.

Jak założyć sklep internetowy WordPress?

WordPress oraz wtyczka, którą opracowano jako odpowiedzialną za silnik e-sklepu (WooCommerce) to rozwiązania typu Open Source, czyli bezpłatne i dostępne dla każdego. Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy za darmo, poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki. Są to podstawy podstaw – weź pod uwagę, że rozbudowany sklep zawiera wiele zakładek i funkcjonalności, a każda z nich wymaga czasu, przemyślenia i dopracowania. 

Wybór hostingu i instalacja. WordPress WooCommerce

Pierwszym krokiem w tworzeniu sklepu internetowego jest wybór odpowiedniego hostingu. Jest to usługa, która umożliwia przechowywanie plików Twojej strony internetowej na serwerze, aby była dostępna online.

Wybierz hosting, który oferuje dobrą wydajność, wsparcie techniczne i bezpieczeństwo. Popularne opcje to Bluehost, SiteGround czy WP Engine. Po wybraniu hostingu, zazwyczaj można zainstalować WordPress jednym kliknięciem za pomocą panelu administracyjnego.

Co jest niezbędne, by zbudować sklep internetowy samodzielnie?

  • domena,
  • hosting/serwer,
  • certyfikat SSL (strona wyświetla się wtedy jako bezpieczna z ikoną kłódki)

Instalacja i konfiguracja WooCommerce

Po zainstalowaniu WordPressa zaloguj się do panelu administracyjnego, by dokonać podstawowej konfiguracji witryny. Wejdź w zakładkę „strony”, potem „dodaj nową” i dodaj kilka podstron – jak m.in. strona główna czy kontakt. Z kolei takie zakładki, jak „koszyk”, „moje konto” czy „zamówienia” automatycznie utworzy wtyczka WooCommerce w trakcie jej konfiguracji.

Aby ją pobrać, zaloguj się do panelu administracyjnego WordPressa, przejdź do sekcji „Wtyczki” i kliknij „Dodaj nową”. W polu wyszukiwania wpisz „WooCommerce”, a następnie kliknij „Zainstaluj teraz” i „Aktywuj”.

WooCommerce poprowadzi Cię przez kreator konfiguracji, który obejmuje podstawowe ustawienia sklepu, takie jak lokalizacja, waluta, jednostki miary i metody płatności. Przejdź przez te kroki uważnie, wprowadzając odpowiednie dane.

Wybór i dostosowanie motywu

Wygląd Twojego sklepu internetowego jest kluczowy dla pierwszego wrażenia klientów. WordPress oferuje wiele darmowych i płatnych motywów, które można dostosować do potrzeb Twojego sklepu. Aby wybrać motyw, przejdź do sekcji „Wygląd” i kliknij „Motywy”. Możesz przeszukać dostępne motywy, zainstalować je i dostosować za pomocą edytora WordPress.

Niektóre motywy są specjalnie zaprojektowane pod WooCommerce i oferują dodatkowe funkcje, które ułatwiają prowadzenie sklepu, takie jak układy stron produktowych, koszyka czy kasy. Wiele bezpłatnych motywów ma rozszerzenia do wersji premium, dlatego warto najpierw przetestować wybrany z nich, a potem zdecydować się na rozszerzenie premium, jeśli zależy Ci na konkretnych funkcjonalnościach.

Wtyczki WooCommerce

Po wyborze i instalacji motywu oraz pobraniu szablonu pora na doinstalowanie wybranych wtyczek WordPress. Wejdź w sekcję „wtyczki – dodaj nową”. Można pobrać je na dysk w formie plików zip, a potem wgrać je na serwer. Pomocna będzie też wyszukiwarka. Wśród przydatnych darmowych wtyczek są m.in. Robin image optimizer (do optymalizacji grafik na stronie), Ithemes Security (to ponad 30 sposobów na zabezpieczenie i ochronę WordPressa) czy też Cookie Notice (wyświetla informację, że strona korzysta z „ciasteczek”).

Jak założyć sklep internetowy? Dodawanie produktów

Kiedy już skonfigurujesz podstawowe ustawienia i wygląd sklepu, czas na dodanie produktów. Przejdź do sekcji „Produkty” w panelu administracyjnym WordPressa i kliknij „Dodaj nowy”. Wypełnij wszystkie wymagane pola, takie jak tytuł produktu, opis, cena, zdjęcia i kategorie. Warto zlecić te zadania odpowiednim osobom – m.in. copywriterowi i specjaliście SEO. WooCommerce pozwala na dodawanie różnych typów produktów, w tym prostych, zmiennych, wirtualnych i do pobrania.

Konfiguracja metod płatności i wysyłki

Aby Twój sklep mógł funkcjonować, musisz skonfigurować metody płatności i wysyłki. WooCommerce obsługuje różne bramki płatności, takie jak PayPal, Stripe, przelewy bankowe i inne. Przejdź do sekcji „WooCommerce” > „Ustawienia” > „Płatności” i wybierz odpowiednie opcje dla swojego sklepu.

W sekcji „Wysyłka” możesz ustawić strefy wysyłki, metody i koszty. Możesz również zintegrować sklep z zewnętrznymi usługami kurierskimi za pomocą dodatkowych wtyczek.

Zakładka „Blog” na stronie sklepu online

Warto też dodać zakładkę Blog” w sklepie na WooCommerce. Trzeba ją wcześniej zbudować i ustawić jako stronę z wpisami w kokpicie WordPress. Prowadzenie bloga pozwala na budowanie relacji z klientami, edukowanie ich na temat produktów oraz zwiększanie ruchu na stronie poprzez treści zoptymalizowane pod kątem SEO, a także poprawę widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania.

Regularne publikowanie wartościowych artykułów może również pomóc w budowaniu autorytetu marki i zwiększaniu zaangażowania klientów.

Wybór słów kluczowych to podstawa w tworzeniu treści, optymalizacji SEO i pozycjonowaniu sklepu internetowego. Wiedza, na jakie frazy chcesz wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, jest na wagę złota.

Testowanie i uruchomienie sklepu

Przed uruchomieniem sklepu, ważne jest, aby dokładnie go przetestować. Sprawdź, czy wszystkie strony działają poprawnie, czy proces zakupu przebiega bez problemów i czy otrzymujesz powiadomienia o zamówieniach. Dzięki odpowiednim narzędziom i zasobom, nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy technicznej mogą stworzyć prosty sklep online. Możesz również poprosić znajomych lub rodzinę o przetestowanie sklepu i zgłoszenie ewentualnych problemów.

Po zakończeniu testów możesz oficjalnie uruchomić swój sklep i zacząć promować go wśród potencjalnych klientów. Pamiętaj, że sukces sklepu internetowego zależy również od regularnej aktualizacji treści, monitorowania wydajności i dostosowywania strategii marketingowej.

Sklep internetowy w Kiwwwi – wdrożenia na wysokim poziomie

Jednak założenie sklepu internetowego na WordPress WooCommerce może być procesem czasochłonnym. Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie budowy e-sklepu specjalistom z doświadczeniem w projektowaniu i kodowaniu. Wiemy, jak szybko zbudować dochodowy sklep internetowy.

Dzięki nam będzie on profesjonalny i funkcjonalny, a także wizualnie atrakcyjny. W Kiwwwi gwarantujemy, że Twój sklep nie będzie wyglądał jak gotowy szablon – stawiamy na jakościowe wdrożenia i autorskie projekty. Taki sklep online to inwestycja, która może przynieść spore korzyści.

Jak założyć sklep internetowy – koszty

O tym, jak wygląda tworzenie e-sklepu oraz jaki to jest wydatek, pisaliśmy w tekście: Ile kosztuje sklep internetowy?

5/5 - (2)