Jak zaprojektować grafikę na Social Media?

W artykule znajdziesz:

  • jak zaprojektować grafikę na social media
  • jaki jest cel grafiki
  • odpowiedni rozmiar i ilość tekstu grafiki na social media

Projektowanie grafiki na Social Media tylko z pozoru wydaje się łatwe. Istnieje wiele stron, które oferują darmowe obrazy, jednak największą satysfakcję artysta czerpie z własnego dzieła. Tak też jest z osobami, które zajmują się prowadzeniem fanpage na portalach społecznościowych. Wymaga to odpowiedniej wiedzy, umiejętności, a także programów, bez których stworzenie unikalnej grafiki jest praktycznie niemożliwe. W naszym artykule przedstawimy Ci, jak krok po kroku zaprojektować grafikę do Social Media i na czym się skupić.

1. Jaki jest cel grafiki?

Projektowanie grafiki powinniśmy zacząć od określenia sobie celu, a więc odpowiedzmy sobie na pytanie: co chcę przekazać przez grafikę? To podstawa. Od określenia celu zaczyna się projektowanie obrazu, który będzie przyciągał uwagę naszych odbiorców. Ale jakich? No właśnie. Tutaj niezbędne jest także określenie tak zwanego targetu. Do kogo ma trafiać grafika, jakie emocje ma wywoływać, czy ma generować kliknięcia i sprzedaż, reklamować coś?

Serce, Farba, Malarstwo, Wymaz, Szczotka, Stroke

Nie bez powodu mówi się, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Przy pomocy grafiki wektorowej, czy po prostu zdjęcia, jesteśmy w stanie przekazać ogromny zasób informacji. Nie trzeba się przy tym rozpisywać, wystarczy jeden obrazek, który będzie wyświetlać się naszym użytkownikom. Powinniśmy jednak uważać, bo o ile z jednej strony jest to fantastyczne rozwiązanie, o tyle z drugiej można wywołać mnogość interpretacji, która sprawi, że odbiorca będzie czuł się zdezorientowany.

2. Reserach – czyli wzorowanie się na innych

Na wstępie zaznaczę, że wzorowanie się na innych nie oznacza plagiat! Zanim zabierzemy się za projektowanie grafik, wejdźmy na stronę konkurencji z naszej branży. W ten sposób zyskamy więcej inspiracji, natchnienia, a pomysły po chwili same zaczną się pojawiać. Musimy zwrócić uwagę na to, co przynosi pożądany efekt u innych i wykorzystać to u siebie.

3. Branding – wyróżnij się spośród setek grafik

Wiemy bardzo dobrze, ile grafik dziennie widzimy w Social Mediach. Scrollując tablicę napotykamy ich mnóstwo na swojej drodze. Sęk w tym, że prowadząc fanpage, musimy zwrócić na siebie uwagę. Jak to zrobić w gąszczu zdjęć i obrazków? Na pewno nie wystarczy nam tylko dodawać logo na każdej grafice. Musimy zadbać o rozpoznawalność już na wczesnym etapie. Ważne jest takie zaprojektowanie prac, aby użytkownik się na chwilę przy nich zatrzymał. W kiwwwi.pl wiemy jak to robić, zajrzyj na projektowanie grafik.

Przerabianie stockowego zdjęcia nie zawsze jest skuteczne. Warto je trochę urozmaicić, a w tym celu najlepiej wykorzystać określony szablon. Nadać ton swoim grafikom, aby z jednej strony były unikalne, ale z drugiej były wizytówką fanpage. Wypracowując odpowiedni schemat, nie będziemy musieli wrzucać na środek grafiki swojego logo.

Miejskich, City, Skyline, Szkic, Transportu, Pojazdu

4. Odpowiedni rozmiar grafiki i ilość tekstu

Żelazna zasada, której trzeba się trzymać, jeśli chcemy w ogóle zaistnieć w Social Media. W projektowaniu grafiki na fanpage powinniśmy uwzględnić jej rozmiar. Dlaczego? Każdy portal społecznościowy ma określony swój format, a jeśli nasz obraz ma dobrze się prezentować, to trzeba się do niego dostosować. Kolejna uwaga, to oczywiście ilosć tekstu. Niektórzy na grafikę nakładają elaboraty kompletnie zakrywające tekst. Błąd! 20% tekstu w zupełności wystarczy, a zdarza się i tak, że nie potrzeba go wcale.

Do określenia długości tekstu może posłużyć nam narzędzie, które oferuje Facebook, a mianowicie FB text overlay. Więcej treści można wrzucić w okienko posta. Jeśli grafika będzie intrygująca, a użytkownik się przy niej zatrzyma, to z pewnością zechce co nieco poczytać. Grafika ma za zadanie przyciągnąć do nas użytkowników, to jej główna funkcja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *